Thursday, May 30, 2013

Viimane kuu

Vähem kui kuu aega veel jäänud siin Rootsi maal. Aga enne koju jõudmist lähevad kõik vahetusõpilased Euroopas Saksamaale Berliini. Seal toimub meil kolme päevaline seminar koos vahetusõpilastega ja vabatahtlikutega ehk siis väga palju rahvast erinevatest Euroopa riikidest. Meie kes me Rootsis oleme lahkume 28. juunil Rootsist lennukiga. Eestisse peaksime arvatavasti jõudma 3. juulil.

See nädalavahetus käsime hostisaga Gävles kus saime kokku vahetusõpilastega Belgiast ja Ecuadorist, nende vahetusperedega ja minu tugiisikuga. Sai käidud põdrapargis (väga Rootsi) kus õnnestus meil metsas põtru lausa peaaegu, et 10 meetri kauguselt näha. Põdra nägemine oli üks neist asjadest mida ma kindlasti Rootsis teha tahtsin ja nüüd on see tehtud, kuigi tegelikult esimest korda nägin ma põtra mõni nädal tagasi samal ajal kui ma ratsutamas olin, ilmus lihtsalt rahulikult aia taha.

Koolis on hetkel eriti rahulikuks muutunud, kuna eksamid on mul nüüd tehtud. 10. klass tegi eksamid matemaatikas, inglise keeles ja rootsi keeles. Ja mina tegin ka kõik eksamid ilusti kaasa, isegi rootsi keeles, kuigi ma tegin eksami kui rootsi keel võõrkeelena, aga eksam iseenesest oli täitsa samasugune nagu rootslaste jaokski ainult hindamine oli vist veidi leebem. Eksam koosnes kolmest erinevast osast ja tegelikut ma sain oma hinde ka teada. Suutsin oma õpetajat korralikult üllatada kuna mina sain rohkem  punkte kui keegi teine minu gruppist, kuigi teised on Rootsis vähemalt 3-6 aastat elanud.

Vahepeal olen oma klassiga ka linnas väikse kontserdi andnud. Sain laulda ja klaverit mängida veidi. Ahjaa kusjuures minul õnnestus see aasta siis ka esimest korda järve vees ujuda. Siin vahepeal oli selle noorte kirikurühmaga väike kokkusaamine kuskil majakeses järve ääres ja õhtul oli võimalus saunas käia ja kuidagi moodi sattusin mina ka nende hulka kes peale sauan vette hüppasid.





Väiksed paari päeva vanused põdrad










Mingi päev käisime veel järve peal kanuutamas ja järve ääres grillimas:







Homme kell 6.40 hommikul sõidan rongiga Stockholmi aastalõpu seminarile kuhu tulevad siis kõik vahetusõpilased kes hetkel Rootsis YFU-ga on. Tagasi tulen pühapäeva õhtul.

No comments:

Post a Comment