Thursday, November 22, 2012

Rohkem kui 3 kuud juba siin

Oehhh..., ei istu mulle see blogi pidamine ikka üldse kohe. Aga ma üritan nüüd veits.
See reede käisime Linneaga jälle sellel kiriku kokkusaamisel, aga seekord toimus see hoopis teises linnas, ning kohale tulid ka palju teisi noori erinevatest linnadest. Soitma hakkasime kuskil 7 ohtul ja kohale joudsime kell 9. Siis toimus lihtsalt väike tutvumine ja ma sain jälle rääkida sellest, et ma olen vahetusopilane ja tulen Eestist.
Seejärel jagati meid gruppidesse ja toimus viktoriin, millele järgnes fika. Siis tuli ohtu veidi igavam osa kus koik läksid kirikusaali ja lauldi erinevaid jumalalaule ja räägiti muud usklikku juttu. Me siis lihtsalt istusime seal, ning pärast saime igaüks mingi küünla polema panna, nende jaoks kes on meie seast lahkunud voi midagi. Pealeseda veel üks fika.
Kuskil kella kahe paiku öösel hakkaisme siis oma madratseid täis puhuma ja valisime ruumi, kus magada saaks, Aga nagu välja tuli valisiem vale koha, kuna üks mees, kes meiega kaasa oli magas ka samas ruumis ja ta hakkas öösel niiii kovasti norskama, et me Linneaga olime sunnitud ümberkolima.:)
Hommikul peale hommikusööki räägiti veel meile veits mitte nii huvitavat juttu, aga peale seda mindi juba lounale. Me siis otsustasime koos nendega kes ka Ludvikast tulid kaasa, et läheme ühte kaubanduskeskusesse, kus oli hästi palju erinevaid toidulette erinevate toitudega, näiteks pizza, kebab, sushi, salatid, voileivad, hiina toit.Seealt sai ükskoik mida. Ma tahtsin telida salati, aga kui ma nägin kui tohutult suur portjon salatitel on, otsustasin ma, et kuan koht nii tühi polnud minna Subway-sse.
Aga koige veidram oli see, et selles samas linnas viibisin ma viimati alles sellel suvel, kui ma oma perega Rootsis puhkasin ja koik kohad meenutasid seda puhkust, isegi söögikoht oli sama, ja kaubanduskeskus kus me olime shoppanud.
Peale sööki algasid tegelikult kirikus jälle mingid koosolemised, aga meie Linneaga sinna ei läinud vaid hoopis käisime linnas ringi ja shoppasime veits.
Hiljem toimus veel pidulik tordisöömine kirikus, koos ülipaljude inimestega ja seejärel soitsime tagasi koju.
Kodus otsustasime vaadata Videviku 4. osa esimest osa, kuna järgmine päev oli minek kinno viimast osa vaatama koos Linnea ja Lovisaga.
Kinos käimisle mingit väga suurt erinevust Eestiga ei olnud, ainult see voibolla, et filmi alguses kuigi meil olid piletid juba kinni pandud pidid koik piiiikas järjekorras seisma, et maksta saaks. Aga film oli muidu ülilahe. :)
Just hetk tagasi loppes meil kehalsie tund klassiga, aga seekord käisime me bowlingut mängimas, päris lobus oli.


Suvalised tähelepanekud:
*Peaaegu koigil  rootslastel on kaks suurt külmkappi kodus, plus veel mingid kulmakapid keldrikorrusel voi kuskil, voi vähemalt meil on kodus
*Minu jaoks on veider see, et kui natukenegi pimedamaks läheb pannakse majas kohe tuled polema, ja tuled jäetakse alati polema ka siis kui kedgi kodus ei ole
* Kui kuhugi pikem soit on, siis räägitakse alati, et mitu MIILI sinna on mitte mitu kilomeetrid. Nimelt on tegu rootsi miildega, mis on tegelikult vordne 10 km.
 * Ma olen siin olles vist peaaegu iganädal meie maja ümbruses metskitsi näinud, näiteks naabrite aias lihsalt käivad ounu söömas, loodetavasti onnestub millalgi potra ka näha
* Isegi Rootsis leidub inimesi, kes imestavad kui ma ütlen, et Eestis räägitakse eesti keelt, mitte vene keelt
* Rootsis on ülipalju erinevaid dialekte, mille tottu isegi rootslastel endal voib olla raskuis üksteise moistmisega, onneks väidetavalt siin, kus ma elan räägitakse seda koige puhtamat rootsi keelt
* Käisin juuksuris lihtsalt juukseid triibutamas ja otsi loikamas ja koik see maksis kokku rohkem kui 100 euri, aga onneks mina maksma ei pidanud.








No comments:

Post a Comment