Monday, August 20, 2012

Kool ja kodu

Täna oli mul juba esimene koolipäev. Esimene päev läksime mina ja mu hostõde kooli autoga. Kõigepealt kogunesid kõik gümnaasiumi esimese klassi õpilased aulasse ja kooli direktorid pidasid kõne millest mina muidugi aru ei saanud. Gümnaasiumi esimeses klassis ehk kümmnendas on kuskil 300-400 õpilast, niiet see kool on ikka päris suur.

 Siis läksid kõik õpilased oma klassidesse koos õpetajatega, aga mina läksid koos oma hostvanematega direktori juurde, sest ma ei olnud veel endale suunda valinud. Siis valisin ma endale suunaks esteetika programmi (ma ei ole kindel kas eesti keeles on selle nim ka esteetika). See on programm mis hakkab hiljem tegelma kas siis näitlemise, laulmise või kunstiga. Selle programmi valisin ma sellepärast, et neil ei toimu mingeid füüsikaid ega ekonoomiat millest mul oleks väga raske aru saada kui ma rootsi keelt ei oska.
Seejärel läksin ma koos direktoriga enda klassiruumi, kus ta tutvustas mind teistele õpilastele.
Tunnis anti meile selle nädala kava. See nädal meil tunde ei toimu, vaid see on rohkm selline tutvustav nädal, kuna kõik selle klassi õpilased on uued selles koolis.

Koolikella koolis ei ole, õpetajad on need kes ütlevad millal on vahetund ja kui kaua see kestab. Vahetunnis tulid kolm tüdrukut kohe minu juurde ja hakkasid minuga rääkima. Ja järgmises tunnis tegime me endale A4 paberile peale oma nime ja siis tehti meist pilti. Mina tegin pildi koos kolme poisiga, kes minu kõrval istusid. Ja pingid ja toolid ei olnud ka klassis nii nagu Eestis, vaid ringis, niiet selline hästi vaba on kogu see koolis olemine,

Seejärel näidati meile veits koolis ringi ja me saime endale kapid. Siis mina jäin oma kahe õpetajaga veel natukeseks rääkima, sest me läkisme koos õpetajate tuppa , kus mind tutvustati ka teistele õpetajatele.
Peale tunde pidin ma oma hostõe Linneaga kokku saama aga tal ei olnud veel tunnid läbi. Aga tema sõbranna kellega ma enne tutvusin nägi mind ja kutsus mind kohe enda ja oma sõrade juurde. Rootslased räägivad ikka ülihästi inglise keelt.

Kui Linneal tunnid läbi said läksime me kahekesi hostvanemate raamatupoodi ja seejärel tutvustas ta mulle natukene linna ja poode. Siis viis mu hostisa meid koju, kus me vaatasime Mamma Miat. Samal ajal tuli üks tüdruk Sofia, kes elab meiega samal tänaval ja me sõime puuvilja salatit ja mängisime õues ühte rootsi mängu.

Täna ma käisin ka natuke majas kaameraga ringi ja tegin mõned pildid:
Maja eestpoolt vaadates ( ei tundu väga suur)

Maja tagant vaadates ( nüüd juba päris suur)

Hostõed Linnea ja Lovisa

Mina, Lovisa, hostema Marit ( mitte just kõige õnnestunum pilt)

Elutuba

Köök

Ruum kus elab viirpapagoi Hugo ja me sööme seal päris tihti

Hugo (ainuke pilt temast, sest ta ei suuda paigal püsida) 

Minu tuba


Mina :)
Majas on veel ülipalju erinevaid tubasi aga ma ei hakkanud kõigets pilti tegema, sest see on ikka väga suur maja.

1 comment:

  1. Naine, sul on superluks elu (Mitte, et minu oma halvem oleks)!

    ReplyDelete