Thursday, December 27, 2012

Jõulud

24. detsember algas siis sellega, et hommikul kell 10 sõitsime Lovisa, Linnea ja Sofiaga kirikusse, et esinemiseks harjutada. Ning kell 11 hakkas siis see pihta. Mina koos Linnea ja Lovisaga laulmise koos 2 laulu. Kirikus siis oligi nii, et vaheldumisi esineti ja vahepeal räägiti jeesuse sünnist ja muud juttu.
Päeva veetsime koos terve perega ja lisaks veel hostisa emaga. Kõigepealt toimus suur söömine, tüüpiline Rootsi jõulutoit, lihapallid, viinerid, jõulusink, mina üritasin teha Eesti kartulisalati. Jõulude jaoks kokkamine hakkas meil siin juba mitu päeva varem ja üldse jõulud on siin veits tähtsamad ja suuremad. Maja on ka meil jõulukaunistusi ikka päris täis ja tihti kuulati jõulumuusikat.
Kell 3 hakkas telekast, eesti keeles selle nimi vist Piilupart Donald, mida väidetavalt kõik rootslased iga aasta jõuludel vaatavad ja juba mitukümmend aastat järjest. Koosnes see siis erinevatest vanematest Disney filmiklippidest, samal ajal söödi varem valmis tehtud jõulukomme ja veel komme. Peale seda jälle söök, fika, koos piparkoogikoogi, küpsiste, piparkookide ja muu hea ja paremaga. Vahepeal käsisme ka veits õues ja sõitsime mäest soomekelguga alla.
Ja seejärel oligi aeg juba kingituste avamiseks. Kõik kingitused olid pandud juba varem kuuse alla, kõik kingitused olid eraldi ilusatesse paberitesse pakitud. Kingitusi oli ikka päri päris suur kuhi. Meie Linneaga hakkasime järjest kinke kuuse allt võtma ja lugema kellele see on. Kui kõigil kingid käes siis hakati ringis ükshaaval kingitusi avama, nimoodi et kõik vaatavad kui keegi kingitust avab. Ma ei oleks elusees oodanud, et mulle nii palju kingitusi tehtakse, nimelt sain ma pere poolt 15 kingipakki, rohkem kui kõik teised ja kõik kingid olid väga toredad ja meeldisid mulle väga.
Õhtul sõime veel tüüpilist jõulutoitu, milleks oli riisipuder. Minu jaoks oli väga veider see, et puder oli poest juba valmis tehtult ostetud ja seda müüdi suure tuubi sees, nagu vorstituub.
25. detsembril tähistasime veel kord jõule, külla tulid hostema vanemad ja hostvend koos oma tüdrukuga söödi jälle jõulutoite ja fikatasime, ning jälle kinkide avamine, sain veel 3 kingipakki juurde.





Vahepeal käis meil jõuluvana ka 

Minu "väike" kingikuhi pere poolt, hiljem lisandus veel paar asja juurde
Eile käisime Lovisa ja hostisaga lõpuks murdmaad suusatamas, imelik on see, et siin keegi ei sõita uisku, ainult klassikat ja sellepärast pidime sõitma veits kaugemale, kohta kus eksisteeris ka uisu stiilis sõitmise võimalus, aga ma ikkagi ei näinud kedagi tesist kes uisku sõidaks.

4 comments:

  1. Miks valisid Rootsi? Oled oma valikuga rahul? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sellel küsimusele on mul alati olnud väga raske vastata, aga ma arvan, et põhjusteks võisid olla see, et ma tahtsin kidlasti Euroopasse ja mitte väga kaugele ja võõrasse kultuuri, veel kindlasti rootsi keel millest mul ka tulevas elus kasu kindlasti on, mäed ja loodus kindlasti, ning Rootsi tundus lihtsalt õige valik ja oma valikuga olen hetkel ikka väga rahul ja ei kujutakski ette, et oleksin mõne teise riigi valinud :)

      Delete
  2. Hei, mis aegadel Rootsis vaheajad on? Kas umbes nii nagu Eestis? Võiksid kuupäevaliselt anda, kui oskad, nt 22 dets - 6 jaanuar jne.. :) Aitäh Sulle. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sügisvaheaeg: 27. oktoober- 4. november
      talvevaheaeg: 22.detsember-7. jaanuar
      spordivaheaeg: 23. veebruar- 3. märts
      kevadvaheaeg: 2. aprill- 7.aprill
      ja suvevaheag algab 5. juunil,
      loodetavasti kirjutasin piisavalt arusaadavalt :)

      Delete